مقالات

نشانه‌ های آرتروز؛ نکاتی چند درباره نشانه ‌های آرتروز زانو

فردی که متوجه نشانه های آرتروز زانو شده و درد می‌کشد.

نشانه‌ های آرتروز زانو چیست؟ چگونه می توانیم بفهمیم که به آرتروز زانو دچار شده‌ایم یا مثلا نشانه های آب آوردن زانو را داریم؟ آرتروز زانو برای خیلی از کسانی که پا به سن گذاشته‌اند عارضه‌ای آشناست. این عارضه ممکن است حتی در جوانی هم به سراغ هرکسی بیاید که در این مواقع باید ریشه‌های ارثی و ژنتیکی را بررسی کرد. گاهی هم اضافه وزن باعث آرتروز زودرس می‌شود. در این مقاله از سایت به طب آنلاین به بررسی نشانه های آرتروز می‌پردازیم تا با شناخت نشانه های ارتروز درمان به موقع را آغاز کنیم.

نشانه های ساییدگی زانو؛ علائمی بالینی که باید جدی گرفت

شخصی که به یکی از نشانه های آرتروز یعنی چاقی مبتلاست

اول از همه باید دانست آرتروز زانو زمانی رخ می‌دهد که غضروف بین مفاصل فرسوده شود. به این ترتیب استخوان‌ها روی هم قرار می‌گیرند و ساییده می‌شوند. این مرحله و پیشرفت آن همراه با دردهایی است که گاهی بسیار آزار دهنده است. آشنایی با نشانه‌های آرتروز به شما کمک می‌کند تا در مراحل نخست جلو پیشرفت این عارضه را بگیرید و حتی با درمان‌های مکمل غضروف‌ها را احیا کنید. قبل از هر چیز بایستی این موارد را بررسی کرد:

مشاوره رایگان

نام و نام خانوادگی(Required)
شما به کدام درد مبتلا هستید؟!(Required)

  • سابقه خانوادگی: برخی از انواع آرتروز در خانواده‌ها دیده می‌شود. بنابراین اگر والدین یا خواهر و برادر شما این اختلال را داشته باشند، ممکن است احتمال ابتلا به آرتریت بیشتر باشد.
  • سن: خطر بسیاری از انواع آرتروزبا افزایش سن افزایش می یابد.
  • آسیب مفاصل قبلی: افرادی که ممکن است در حین انجام یک ورزش آسیب دیده باشند، در نهایت احتمال ابتلا به آرتروز در آن مفصل بیشتر است.
  • چاقی: حمل وزن اضافی به مفاصل، به ویژه زانوها، باسن و ستون فقرات فشار وارد می‌کند. افراد چاق بیشتر در معرض خطر ابتلا به آرتریت هستند.

 

هشدارهایی برای آغاز درمان آرتروز زانو

از علائم اصلی آرتروز می توان به درد، تورم و سفتی مفاصل اشاره کرد. همچنین ممکن است  آرتروز علائم عمومی‌تری داشته باشد و سایر قسمت های بدن را نیز ملتهب کند. نشانه های آرتروز زانو اغلب به تدریج در طی چند هفته ایجاد می شود، اما برخی موارد به سرعت در طی چند روز پیشرفت می‌کنند.البته باید گفت نشانه ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است. ممکن است نشانه های آرتروز زانو  در طول زمان تغییر کنند.

آرتریت روماتوئید معمولاً مفاصل را به طور متقارن (هر دو طرف بدن به طور همزمان و به یک اندازه) درگیر می کند، اما همیشه اینطور نیست.

 

درد، از ایجاد عارضه در زانو خبر می‌دهد

درد مفاصل مرتبط با آرتروز معمولاً یک درد ضربان‌دار و دردناک است. اغلب صبح ها و پس از یک دوره عدم تحرک بدتر می‌شود. این درد به گونه‌ای است که گاهی فعالیت‌های عادی شما را مختل می‌کند و شما باید برای آرام شدن درد به سراغ مسکن‌ها بروید.

بیشتر بخوانید: کمر درد و کیفیت زندگی‌؛  تاثیر کمر درد بر روح و جسم انسان

سفتی و سختی مفاصل، نشانه‌ای برای ارتروز زانو

مفاصل تحت تاثیر آرتروز ممکن است سفت شوند. برای مثال، شاید نتوانید به راحتی زانویتان را بالا و پایین بیاورید. گاهی پس از سفت شدن مفاصل راه رفتن برایتان بسیار دشوار می‌شود. گاهی برای سفت شدن زانو از عبارت خشکی زانو نیز استفاده می‌کنند. سفتی اغلب در صبح یا بعد از یک دوره عدم تحرک بدتر می‌شود. سفتی صبحگاهی که از علائم ارتروز زانو است، معمولاً در عرض 30 دقیقه پس از بیدار شدن از بین می‌رود.

بیشتر بخوانید: پیشگیری از آرتروز؛ بهترین راهکار برای پیشگیری چیست؟

تورم، گرمی و قرمزی، نشان دهنده آرتروز زانو

تصویری از تورم زانو به عنوان یکی از نشانه های آرتروز

پوشش مفاصل تحت تاثیر آرتریت روماتوئید ملتهب می‌شود که باعث تورم مفاصل و داغ شدن و حساس شدن آنها در لمس می‌شود. ورم زانو نیز بر اثر تجمع مایع مفصلی اضافی رخ می‌دهد که این هم نشانه‌ای از  ابتلا به آرتروز زانو خواهد بود.

بیشتر بخوانید: درمان خانگی گرفتگی زانو؛ راه هایی آسان برای درمان زانودرد در خانه

خالی کردن زانو و احتمال مبتلا شدن به آرتروز

به دلیل ضعف ساق پا و بی ثباتی مفصل زانو گاهی با پدیده خالی کردن زانو روبه روییم  که خود می‌تواند یکی از نشانه های آرتروز باشد.

علاوه بر مشکلاتی که مفاصل را تحت تاثیر قرار می‌دهند، برخی از افراد مبتلا به آرتروز علائم عمومی‌تری نیز دارند، مانند:

  • خستگی و کمبود انرژی
  • یک دمای بالا
  • تعریق
  • اشتهای ضعیف
  • کاهش وزن
  • التهابی که بخشی از آرتروز است گاهی باعث ایجاد مشکلاتی در سایر نواحی بدن شود، مانند:
  • خشکی چشم؛ اگر چشم ها تحت تاثیر قرار گرفته باشند.
  • درد قفسه سینه؛ اگر قلب یا ریه ها تحت تاثیر قرار گرفته باشند.

بیشتر بخوانید: خرید کمربند پلاتینر از نمایندگی رسمی در ایران با بهترین قیمت

زانوبند زاپیامکس راهی برای کاهش درد؛ مکملی برای درمان

زانوبند زاپیامکس محصولی جدید از شرکت آلمانی زایس ترونیک است که برای درمان انواع مشکلات زانو طراحی شده است. در این زانوبند از سه تکنولوژی پیچیده استفاده شده است که در کنار هم باعث تسکین درد، درمان مشکلات زانو و بهبود دامنه حرکتی بیماران می‌شوند. این سه تکنولوژی اولتراسوند، انفرارد و کِلاک پالس هستند که از جمله پرکاربردترین و موثرترین تکنولوژی‌های به‌کاررفته در تجهیزات فیزیوتراپی و توان‌بخشی به شما می‌روند.

این تکنولوژی‌ها درد ناشی از آرتروز را به کلی از بین می برند. یکی دیگر از اصلی‌ترین کاربردهای این زانوبند، سرعت بخشیدن به گردش خون در محل آسیب است. تحقیقات نشان داده  داروهای غضروف ساز باید از طریق گردش خون تاثیر خود را بگذارند. قابل پیش بینی است که بعد از خوردن این نوع داروها مقدار زیادی از آنها در دستگاه گوارش و کبد تجزیه می‌شوند و میزان ناچیزی از این داروها جذب خون خواهند شد. با توجه به عدم وجود  خونرسانی درمفصل، عملا روی غضروف مفصلی تاثیری نخواهند داشت. پس شما با استفاده از این زانوبند می‌توانید سرعت رساندن داروهای کلاژن ساز را به محل زانو افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: خرید زانوبند زاپیامکس با ارسال رایگان به سراسر کشور

نشانه های آرتروز زانو، پیش از پیشرفت بیماری درمان کنید

در طول زندگی هشدارهایی هست که باید جدی گرفته شوند. یکی از این هشدارها در زمینه نشانه های ساییدگی زانو یا ارتروز زانوست. در این مقاله از سایت به طب آنلاین با برخی نشانه های ارتروز زانو آشنا شدیم و زانوبند زاپیامکس  را به عنوان محصولی برای کاهش درد و درمان مکمل معرفی کردیم.

سوالات متداول برای نشانه های آرتروز زانو

آیا اضافه وزن عاملی برای آرتروز است؟

بله ، حمل وزن اضافی به مفاصل، به ویژه زانوها، باسن و ستون فقرات فشار وارد می کند. افراد چاق بیشتر در معرض خطر ابتلا به آرتریت هستند.

زانوبند زاپیامکس چه نقشی در درمان آرتروز دارد؟

شما با استفاده از این زانوبند می‌توانید سرعت رساندن داروهای کلاژن ساز را به محل زانو افزایش دهید.

زانوبند زاپیامکس را چگونه باید تهیه کرد و قیمت آن چقدر است؟

دو میلیون و 960 هزار تومان مبلغی است که به عنوان قیمت برای این کمربند حرفه‌ای و ضد درد در نظر گرفته‌اند. سایت‌های فروشگاهی معتبر بهترین گزینه هستند. چون سفارش را درب منزل تحویل خواهند داد و خدمات پس از فروش نیز دارد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *